Semesterprojekt - sæt i gang.
Så er starten gået på semesterprojektet.
Her er vores synopsisbeskrivelse.
Den kan måske være lidt fyldt med fremmedord, men det er faktisk ikke så galt lige i det her tilfælde, i forhold til hvordan det kan være.
Synopsis
Formålet med projektet er at undersøge interne værdier i en organisation.
Der vil blive taget udgangspunkt i organisationens nedskrevne værdier.
Vi ønsker at indsamle empiri fra medarbejdere og ledere i organisationen for at finde diskurser omkring de nedskrevne værdier.
Vores fordomme / for-forståelser der har været baggrund for at påbegynde dette projekt:
- Værdier er ofte nedskrevet i abstrakte ord/begreber; ”Innovation”, ”god kundeservice” osv. som kan være svære at konkretisere og som forstås forskelligt afhængig af læseren.
- Der arbejdes ikke meget med værdierne i virksomheden. De er blot nedskrevne og er blot floskler, der ikke anvendes i dagligdagen.
- Medarbejderne/ledelsen ved ikke hvad de skal bruge værdierne til, men mener blot at de ”er gode at have” / ”giver et godt indtryk”.
- Værdierne er en måde at ”styre” medarbejderne på.
Hvilke diskurser er der omkring virksomhedens interne værdier? (og hvilke konsekvenser har dette)
Her er vores synopsisbeskrivelse.
Den kan måske være lidt fyldt med fremmedord, men det er faktisk ikke så galt lige i det her tilfælde, i forhold til hvordan det kan være.
Synopsis
Formålet med projektet er at undersøge interne værdier i en organisation.
Der vil blive taget udgangspunkt i organisationens nedskrevne værdier.
Vi ønsker at indsamle empiri fra medarbejdere og ledere i organisationen for at finde diskurser omkring de nedskrevne værdier.
Vores fordomme / for-forståelser der har været baggrund for at påbegynde dette projekt:
- Værdier er ofte nedskrevet i abstrakte ord/begreber; ”Innovation”, ”god kundeservice” osv. som kan være svære at konkretisere og som forstås forskelligt afhængig af læseren.
- Der arbejdes ikke meget med værdierne i virksomheden. De er blot nedskrevne og er blot floskler, der ikke anvendes i dagligdagen.
- Medarbejderne/ledelsen ved ikke hvad de skal bruge værdierne til, men mener blot at de ”er gode at have” / ”giver et godt indtryk”.
- Værdierne er en måde at ”styre” medarbejderne på.
Hvilke diskurser er der omkring virksomhedens interne værdier? (og hvilke konsekvenser har dette)
Kommentarer
Send en kommentar